Write it or not write it; That's the question

Hmm... har funderat på en grej hela dagen. Om jag ska avslöja hela min lilla "kärleksmånad" eller inte. Eller den som jag från början trodde var det... Men som det sedan inte visade sig vara, iallafall inte för min del. De jag har berättat en del för, har nog inte hört allt.
På något sätt är det lättare att skriva ner det än att säga det rakt ut. När man säger det överdriver man kanske alltid lite extra för att få det att låta värre än vad det är. Eller så håller man vissa delar av historien för sig själv. Det har nog jag gjort i detta fallet. Valt att skippa en del saker som bara är för privat. Kanske inte ens saker som jag har berättat för min bästa vän, och det är jag otroligt ledsen för, trots att vi berättar nästan allt för varandra. Om jag väljer att skriva ner allt för att lätta mina tankar, kommer inlägget troligtvis bli väldigt långt, och det kommer ta ganska lång tid att få ner allt, att komma ihåg allt. Så om jag gör det, kommer jag nog att ha ett inlägg i utkast-korgen som jag kan skriva på när jag känner för det, när jag har styrkan att göra det. Jag lägger upp det när jag är redo. Men, jag har svårt att bara lägga upp det som ett vanligt inlägg, för att det är trots allt mina djupaste tankar och är kanske inte beredd på att offra allt, men det kommer när det kommer.
Och faktiskt, känns det som att jag endast skriver detta inlägg för min egen skull, om jag nu gör det. Det skulle vara mitt sätt att få lätta på hjärtat, kunna skriva allt som hände och varför det blev som det blev. Inte skriva det för att ni skulle ha något intressant att läsa...

Nu ska jag sova... mina ögon är snart fyrkantiga.

Puss ;*


Kommentarer
Postat av: Malin

Jessie gumman, vad är det du inte har sagt :// ? Är detta om den jag tror det är eller handlar det om ngn annan :// ? Ngt jag inte vet som jag borde veta :// ? Älskar dig, det vet du !! <3<3<3

2009-07-10 @ 10:21:55
URL: http://malinaxelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0