Tillbaks från Halmstad/Haverdal =)

Hallå bloggen, det var ett tag sen sist! Exakt 2 dagar, 21 timmar och 17 minuter.  ^^
Och under den tiden har jag varit i Halmstad/Haverdal med Josse och Kajsa. Skojjigt vare =)
Vi var inne i Halmstad igår kväll och hade lite kul, kändes lite obehagligt dock, lite stelt sådär. Är ju inte riktigt van vid över 18 samhällen ^^ eller vad man nu ska säga. Kul var det ändå =) Åt riktigt god mat, fläskfilé med Chilliaioli (stavning!) och pommes. Smarrigt =) dock inga bilder från resan eller den lilla utflykten =)
    Vänta, ska försöka komma på när pappa ringde, det var nog igår på morgonen. Då sa han att han och mamma hade varit och hämtat pizza på Chaplin, Värnamos godaste pizzor, och han fixade en jobbintervju åt mig! En av de anställda skulle sluta så de gick med på att träffa mig, så nu ska jag dit imorgon, aa eller jag tvingar mig själv att gå. Är ju inte riktigt den framfusiga tjejen när det gäller sånt. Och en intervju på det... kommer vara riktigt nervös imorgon. Måste ju göra ett bra första intryck. Kommer bli svårt, men det bästa måste väl vara att försöka låta så positiv som möjligt. Glad och trevlig, visa att man har en bra personlighet. Aa, jag hoppas att jag tror mer på det jag precis skrev imorgon...
    Tillbaks till H-stad! Nu ! Ska jag berätta om hemvägen igår kväll. Och vilken natt-taxa! 70 spänn för bussen! Men hem skulle vi. Så nu då till berättelsen. Jag och Josse satte oss lite längre bak i bussen, ni vet, dom flesta bussar har ju oftast en trapp upp till mer platser, vi satt några rader bakom den trappen. Men lite längre fram, alltså nedanför denna lilla trappan, satt en mörkhårig tjej. Sen trodde min syrra att det typ regnade in nånstans, eller att någon spillde ut en dricka, för det lät verkligen så, det tyckte jag också. Men om man spiller något, eller om det regnar in, märker man väl oftast det, och försöker byta plats eller få tag på det som spildes ut. Men nej, det fortsatte. Sen sa en annan kvinna som satt vid oss att Nej! Hon spyr ju! Det var ju därför det fortsatte, tre rejäla omgångar rätt ner på golvet, sätet, henne själv. Och dem andra fick sån jädra fart, flyttade så långt bak i bussen som dom kunde komma. Visst det började stinka, men det var typ vatten som hon spydde ut, så det försvann ganska fort, eller så vande man sig vid det. Det mysigaste var när vi såg hur det spred sig i mittgången, det rann fram till chaffören, och bak till oss. ( Tur att trappan var där^^). Lite olyckligt ^^

Förlåt, men nu orkar jag inte skriva mer, skriver mer imon, ska nog sova snart =)
Kommer bilder på presenter och kläder imon! =)

Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0