Regnigaste Juli på 50 år!

Under de 10 första dygnen i juli har flera platser i  Sverige fått oväntat mycket regn. Så mycket regn har vi inte haft på 50 år. På en del ställen ligger det på 4 gånger mer nederbörd än valigt.

Jag kan säga att jag inte kommer ihåg om vi haft mycket nederbörd här i Småland, men en period kommer ja ihåg, fast det var inte så jätte längesen. Kanske 2 år eller nåt sånt. Då hade vi många översvämningar här i Värnamo. Bron vid Lagastigen var fylld med vatten. Apladalens alla stigar var alldeles leriga av regnet, man kom inte fram. Men att det inte har regnat så här mycket på 50 år, det kan jag inte förstå, fast vad vet jag, har ju bara levt i 17 ^^. Ännu mer regn väntas det kommande dagarna. Men sedan ska det tydligen bli finare till slutet av veckan, bra det! :)



Ett översvämmat tält på en camping i Västervik och en personbil plöjer genom vattenmassor efter ett skyfall i Borlänge.


/ Jessie <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0