Kvällsinlägg

Klockan är nu 23.00 och jag börjar bli trött. Ska se ut lite kläder till lunchen imorgon med Maria  och Timmis. Funderar på att köta pennkjol och en skjorta under, eftersom vi har blivit lovade lite sol imorgon. Kan ju iallafall hoppas.
Just nu sitter jag och lyssnar på den låt som min konfirmationsgrupp sjöng på just konfirmationen. Låten sjungs av Carola i denna versionen och den heter Så länge jag lever. Ganska härlig faktiskt. Kommer ihåg många minnen från vår resa vi var på. Shalom. Haha! Herregud. Jag, Malin A och Frida i en 3x3 stor hytt. En kväll skulle vi ha någon andakt. Jag vet att det finns människor som tror väldigt stenhårt på kristendomen. Är trogen sin religion. Men jag kan inte säga att jag är en av dem. Här ska jag berätta varför. På båten Shalom, var vi med personer som ansåg sig vara lite bättre än andra. Jag nämner inga namn. Sådana personer vi fick se göra något som vi aldrig trott, iallafall inte jag. På denna andakt, väldigt sent på kvällen, satt ledarna i en ring på golvet, och vi stog med våra händer på deras ryggar, för att be en bön för dem. Helt plötsligt när... Oh gud! Vad hette han!? Ehm... Just det! Christer! När Christer började med bönen, blev det en obehaglig stämning. Jag, Malin och Frida stog där och kollade på de andra, och det måste ha varit med en förvånande min. En del var så rörda eller påverkade av sitationen, vem vet. En del grät, eller dem flesta gjorde det. Dem vi trodde aldrig skulle göra det inför oss. 
   Lite senare, när vi var hemma från resan, satt vi och diskuterade resan i vår tjejgrupp som vi hade då. Doris (vår andra ledare) frågade vad vi tyckte om resan och om den kvällen. Och det blev spridda tankar som uttalades. En del missuppfattande blev det, haha, men ändå så att man fattade. Sen frågades vi tre " Kände inte ni något alls? " Och vad skulle vi säga? Frida sköt ut ett rakt Nej! Malin sa:Njaa, kanske lite, och jag vet inte vad jag sa riktigt men det var något åt det hållet också. Vi hade ju inte "känt" ett piss! Känt vad iså fall?
 Nae, en för alltid obesvarad fråga... 

Oj, det blev ett långt kvällsinlägg, jag kunde inte sluta skriva =)

Godnatt på er!  <3


Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHAHA gud va roligt det va :D :D :D :D !!!! <3333

2009-08-09 @ 18:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0